Stresshåndteringog Angstbehandling Frederiksberg

​Mange har det med at vende stress ind mod sig selv " det min egen skyld jeg ikke kan magte så meget, mine kollegaer eller familie kan jo godt hvorfor kan jeg så ikke, der må være noget galt med mig " 

Man bliver overbevist om det er en selv den er gal med, det er det ikke.

Vi reagerer naturligt i en situation der er unaturlig.

Jeg har arbejdet med mennesker der har været ramt af stress og angst igennem 10 år og må desværre konstatere at det er hovedparten af de klienter der i dag kommer i min konsultation.

Nogle er ramt af stress der er opvækstrelateret - andre af stress der er relateret til familie og parforhold, flest er dog dem der må sygemeldes fra deres arbejde fordi de ikke kan tænke en tanke, rumme en samtale, har ondt i maven, synsforstyrrelser, lydfølsom, hovedpine, hjertebanken, søvnløshed ligger vågen om natten fra kl.02.00, har lyst til isolere sig, svimmelhed, manglende overblik.

Stress går desværre ikke væk af sig selv, man må finde ud af hvorfor stressen opstår og det er ikke altid nemt at få øje på da det er det manglende overblik vi skal bruge for at finde roden til stressen.

​Behandling af stress

Professionel guidance og hjælp er alt afgørende for at komme godt igennem et stressforløb der har krævet en sygemelding eller tæt på, for at komme godt tilbage på arbejdet igen og ikke skulle opleve at måtte sygemeldes på ny.

Hvis du oplever nogle af symptomer beskrevet længere oppe på siden er din stress ikke sund og du skal søge hjælp.

Her er nogle få råd der måske kan hjælpe dig indtil du får opsøgt hjælpen:

  • ​Tag en lille pause på 5 minutter en gang i timen - gå på toilettet - ud på en trappe - ind i et andet rum hvor der ikke er andre, sæt di ned, mærk dine fødder i skoene, træk vejret dybt ind igennem næsen og ud igennem munden gentag 3 gange, mærk dine fødder igen.
  • Planlæg din dag, det kan være en hjælp og give et nogenlunde overblik
  • Stræk din krop - stå eller sid - ræk armene op overhovedet og bøj til den ene side og hold strækket i 1 minut, dernæst til den anden side, gentag 3 gange.

I mit arbejde med mennesker der er stress ramte, er der fokus på at se på overbevisninger, værdisæt og få lagt en plan for hvordan hverdagen og livet gerne skal leves, da kroppen også bliver ramt arbejdes med stressforløsende kropsøvelser.

Jeg tilbyder udover enkel sessioner også løbende workshops i stresshåndtering.

​Psykoterapi-seidenfaden

Prinsesse Maries alle 1

1908 Frederiksberg C